OK

ابلاغيه جديد ارائه خدمات همزمان حسابرسي

مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس در ابلاغيه‌اي خطاب به کليه ناشران پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ايران، کليه اعضاي کميته‌هاي حسابرسي و حسابرسان داخلي ناشران پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ايران و کليه حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار بر لازم‌الاجرا بودن ارائه خدمات همزمان حسابرسي داخلي، حسابرسي مستقل و عضويت در کميته حسابرسي شرکت‌هاي گروه به شرح زير تاکيد کرده است

فارس: سعيد محمدعليزاده، مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس در ابلاغيه‌اي خطاب به کليه ناشران پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ايران، کليه اعضاي کميته‌هاي حسابرسي و حسابرسان داخلي ناشران پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ايران و کليه حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار بر لازم‌الاجرا بودن ارائه خدمات همزمان حسابرسي داخلي، حسابرسي مستقل و عضويت در کميته حسابرسي شرکت‌هاي گروه به شرح زير تاکيد کرده است. شرکا، مديران و کارکنان موسسه حسابرسي يا سازمان حسابرسي که:

1- حسابرس مستقل واحد تجاري است نمي‌توانند همزمان عضو کميته حسابرسي و حسابرس داخلي واحد تجاري و واحدهاي تجاري فرعي آن باشد.

2- حسابرس مستقل واحدهاي تجاري فرعي است نمي‌توانند همزمان عضو کميته حسابرسي و حسابرس داخلي واحد تجاري اصلي باشد.

3- حسابرس مستقل واحدهاي تجاري فرعي مي‌توانند همزمان عضو کميته حسابرسي/ حسابرس داخلي واحدهاي تجاري فرعي ديگر در همان گروه باشند.

4- عضو کميته حسابرسي واحد تجاري نمي‌تواند همزمان حسابرس داخلي واحد تجاري و واحدهاي تجاري فرعي آن باشد.

5- عضو کميته حسابرسي واحد تجاري مي‌تواند همزمان عضو کميته حسابرسي واحدهاي تجاري فرعي خود نيز باشد.

6- حسابرس داخلي واحد تجاري مي‌تواند همزمان عضو کميته حسابرسي و حسابرس داخلي واحدهاي تجاري فرعي خود نيز باشد.

7- عضو کميته حسابرسي واحدهاي تجاري فرعي مي‌تواند همزمان عضو کميته حسابرسي و حسابرس داخلي واحدهاي تجاري فرعي ديگر در همان گروه نيز باشد.

8- حسابرس داخلي واحدهاي تجاري فرعي مي‌تواند همزمان حسابرس داخلي واحدهاي تجاري فرعي ديگر در همان گروه نيز باشد.

مدير نظارت بر ناشران سازمان بورس در انتهاي ابلاغيه خود تاکيد کرده که اشخاص علاوه بر احراز شرايط عضويت طبق منشور کميته حسابرسي، نمي‌توانند در بيشتر از 3 کميته حسابرسي شرکت‌هاي ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت‌هاي فرعي آنها عضويت داشته باشند. وي تاکيد کرده که «مسووليت ‌رعايت مفاد اين ابلاغيه حسب مورد بر عهده ناشر و شخص انتخاب‌شده است و کليه اشخاص، حداکثر تا پايان سال 1395 مهلت دارند وضعيت خود را با شرايط مقرر در اين ابلاغيه تطبيق دهند.»


1395/10/13

Bookmark and Share   شماره خبر :1179 تعداد بازدید :1276

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload