OK

مصطفي علي مدد

در آذر ماه 1315 در تهران در خانواده اي متوسط متولد شدم. پدرم ، مرحوم ابوالقاسم علي مدد متخلص به قطره ، نانوا بود و در عين حال ، در مدح و در رثاي پيامبر ، ائمه و معصومين ، مديحه و مرثيه مي سرود و چند کتاب مدايح و مراثي حاصل کار او است .

در رابطه با آقاي علي مدد، صفاتي با مصاديق عملي آنها ، که خود طي سالها ناظر بوده ام ، به خاطر مي رسد : دقت نظر ، سرعت انتقال ، پايبندي به اصول ، صراحت لهجه ، بي باکي و ؛ اينها علاوه بر صفات مردمي او که اهم آنها تواضع و فروتني و خلوص نيت است ، جلوه گري مي کنند. گاه جمع اوصاف را در او مي يابيد : فروتني وصف ناشدني در مقابل بي باکي ، ستيز و تسليم ناپذيري آن گاه که پاي تخطي از اصول در بين باشد . اگر از من مي پرسيد سفت ممتاز علي مدد چيست ، صفتي که بيش از هر چيز جلب توجه مي کند ، بي درنگ مي گويم ژرف انديشي و گزيده گويي . بسيار مي انديشد و کم مي گويد ولي سنجيده ، به موقع و به مورد مي گويد. او اين امتياز را مديون ذهني است تحليلگر ، وقاد و نقاد که خداوند به او عطا فرموده است ".

 برگرفته از جمله حسابرس در آذر ماه 1315 در تهران در خانواده اي متوسط متولد شدم. پدرم ، مرحوم ابوالقاسم علي مدد متخلص به قطره ، نانوا بود و در عين حال ، در مدح و در رثاي پيامبر ، ائمه و معصومين ، مديحه و مرثيه مي سرود و چند کتاب مدايح و مراثي حاصل کار او است .

دوران دبستان را در تهران و در مدارس دولتي گذراندم و در سال 1334 ديپلم رياضي گرفتم . در سال 1337 در مؤسسه علوم اداري دانشگاه تهران پذيرفته شدم و در بهمن 1348 دوره را تمام کردم . در سالهاي 1357 – 1353 به تناوب به انگلستان رفتم و مطالعاتي را انجام دادم که به مدرکي نينجاميد. در سال 1335 به عنوان کارمند در بنگاه عمران دهات مشغول به کار شدم و سه سال را در دهات گرمسار کار کردم . در سال 1337 به تهران منتقل شدم و تا سال 1346 مشاغل مختلفي را به عهده داشتم که آخرين آن معاون حسابداري بود . در اين سال اداره امور کمکهاي اهدايي به طرحهاي عمراني دهات به من محول شد که تا اوايل سال 1347 در بنگاه عمران و سپس در وزارت آباداني و مسکن ادامه داشت . در اواسط سال 1347 به وزارت علوم و آموزش عالي منتقل شدم و در سمت معاون مدير کل مالي تا سال 1350 خدمت کردم . در اين سال به سمت مدير کل طرحها و بررسيهاي وزارت علوم منصوب شدم که تا سال 1353 ادامه داشت . در اين سال با عنوان معاون و قائم مقام رئيس دانشگاه بلوچستان در کار تأسيس و شروع به کار دانشگاه مزبور خدمت کردم که تا سال 1357 ادامه داشت در سال 1358 به سمتمعاون اجرايي وزارت علوم منصوب شدم که تا سال 1359 ادامه يافت و در اين سال بازنشسته شدم. در سالهاي 1348 تا 1352 در موسسه عالي حسابداري ، مدرس دروس مختلف حسابداري بودم و از آن پس تا سال 1353 در دانشگاه تربيت معلم مامازنو دانشکده مديريت گيلان به طور پاره وقت تدريس کردم . در سال 57-1356 در دانشکده مهندسي دانشگاه بلوچستان اقتصاد مهندسي درس مي دادم . از سال 1363 تا 1369 در دانشکده حسابداري شرکت نفت ، دانشگاه امام صادق و دانشکدهتحصيلات تکميلي دانشگاه آزاد ، مدرس پاره وقت بودم و از آن سال تا کنون در دوره فوق ليسانس مؤسسه عالي بانکداري ايران سيستمهاي حسابداري و حسابداري بانکها را درس ميدهم . در سالهايي که در طرح و بررسيهاي وزارت علوم کار مي کردم بنا به نوع کار ، کارهاي پژوهشي مختلفي را سرپرستي کردم و در طول سالهاي خدمت در بلوچستان مطالعاتي در زمينه وضعيت اقتصادي – اجتماعي منطقه و همچنين مطالعاتي در زمينه برنامه ريزي آموزش عالي از ديدگاه توسعه منطقه اي انجام دادم که در تهيه طرح جامع آموزشي آن دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت . پس از بازنشستگي از خدمت دولت در سال 1359 از وايل سال 1360 به عنوان پژوهشگر پاره وقت در مرکز تحقيقات تخصصي حسابداري و حسابرسي سازمان حسابرسي به کار پاره وقت پرداختم که تاکنون ادامه داد


1395/04/06

Bookmark and Share   شماره خبر :1086 تعداد بازدید :1942

درج نظرات اخبار

نویسنده *
نظر *
کد ویژه
کد امنیتی
Captcha reload